האם ניתן לעבור את הליך הגירושין בקלות?

הליכי גירושין ידועים כהליכים מורכבים וסבוכים, הכרוכים לא אחת במחלוקות ממושכות ועמוקות הנובעות בעיקר מאגו. אפשר להבין את הקושי, הרי מדובר בסיטואציה מורכבת בחיים ולא תמיד ידוע לקראת מה הולכים. אבל האם בכל זאת ניתן לעבור הליך גירושין בצורה שקולה ומדודה יותר, או אפילו בצורה קלה? בשורות הבאות נפרט על אפשרויות להקל בהחלט על הליך הגירושים, ולהתמודד עם תקופה מורכבת שכזאת בצורה טובה יותר.

 

גירושין הדרך הקשה

ראשית, נציין כי הדרך הקשה ביותר להתנהל בהליך גירושין היא כאשר כל צד מתבצר בעמדתו ומפתח איבה כלפי הצד השני. כשמאפשרים ליצרים לשלוט בהליך ופועלים מתוך גישה נקמנית, נגררים להליכים משפטיים סבוכים וארוכים, בהם שמים הצדדים את מבטחם בשופט, במקום לעסוק בעצמם בהסכמות באשר לעניינים שידיעתם לגביהם טובה ומדויקת יותר.

כל צד מכיר את בן הזוג ואת הילדים ויכול לפעול בדרך יעילה ונכונה יותר כדי לסיים את ההליך. לייעוץ בנושא הליך גירושין מומלץ לפנות אל ערן עזרא – משרד עורכי דין.

 

הליך גישור ביחידת הסיוע

מערכת המשפט מכירה בקשיים הכרוכים בהליך גירושין ובהתדיינות ממושכת שלעיתים תכליתה מוטלת בספק. לכן, לאחר הגשת בקשה ליישוב סכסוך המתחילה כל הליך גירושין, יזומנו הצדדים לפגישה הנקראת פגישת מהו"ת. מטרת הפגישה היא הגעה להסכמות, ככל שהצדדים יגיעו להסכמות כבר בשלב הזה הליך הגירושין יהא עבורם קל הרבה יותר מניהול הליך משפטי עד תומו.

 

הסכם גירושין עם עורך דין

ניתן להסכים לקבלת ייעוץ משפטי לכל צד ועל הגעה להסכמות על ידי עורכי הדין במשרדם הרחק מבית המשפט. כל צד יכול להעלות את טענותיו ועורכי הדין יסייעו להגעה להסכמות בקשר לנושאים העיקריים שבמחלוקת בין הצדדים להליך הגירושין. מדובר בפתרון יעיל ובחיסכון יקר של זמן ומשאבים נפשיים. כמו כן, אפשרות זו מקדמת וודאות אשר לא תמיד ניתן להשיג בהליך משפטי.

 

גירושין מוסכמים או גירושין בהסכמה

האפשרות הנוחה ביותר כדי לבצע את הליך הגירושין בקלות, במחיר נמוך ובמהירות היא גירושין בהסכמה. מדובר בהליך המבוצע על ידי מגשרים מחוץ לכותלי בית המשפט וללא מעורבות מצד עורכי דין. כל צד שוטח את טענותיו ומגיעים להסכמות בקשר לכל הרכיבים בהליך הגירושין. מדובר בהליך יעיל מאוד המונע את הצורך בהליכים משפטיים ובאי נעימות הכרוכה במעמד כזה.

 

סיכום

אפשר לבחור אחרת. הליך גירושין לא חייב להיות כל כך קשה. ניתן להגיע להסכמות עם או בלי עורכי דין, להסיר את המכשולים ולצאת לדרך חדשה מבלי לעבור חוויה לא נעימה. האמת היא שהכל תלוי בכם, אם תשימו בצד את תחושותיכם הקשות והמובנות בנוגע ליחסים שהסתיימו ותעסקו בעתיד, ניתן יהיה להגיע לפתרון הסכסוך באופן מיטבי. ככל שההליך מוסכם יותר כך הצדדים לו יפגעו פחות וניתן יהא לשמור על יחסים תקינים גם בהמשך הדרך.

האם ניתן לעבור את הליך הגירושין בקלות?