למי צריך לפנות שוטר שנפגע בהפגנות?

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת בפגיעות של שוטרים שבאות לידי ביטוי בעקבות ההפגנות שמתקיימות במוקדים שונים ברחבי הארץ. תרחיש מצער זה הוביל אותנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיכיר לכם את הגורם המקצועי שאליו צריך לפנות שוטר שנפגע במהלך ההפגנה. קראו את השורות הבאות בעיון רב ותהיו בטוחים שתדעו מה צריך לעשות במצב שכזה.

 

נעים להכיר – משרד הביטחון

יש הסוברים כי משרד הביטחון הוא גוף שנותן מענה לחיילים בלבד. אם חשבתם כך עד כה, כדאי שתדעו שמדובר בטעות. שכן, שוטרים שמשרתים ככוחות הביטחון, זכאים לקבלת פיצויים מצד משרד הביטחון. שכן, המדינה מודעת לכך שהשוטרים נמצאים בסכנה יום יומית, כך שהסיכוי שלהפ להיפגע בעת מילוי התפקיד הוא גבוה.

 

איך זה עובד? למי פונים?

חשוב להכיר בגורם המטפל, אך זה לא מספיק. שכן, הפנייה למשרד הביטחון צריכה להתבצע באופן מסוים. שוטר שנפגע צריך להגיש תביעה מסודרת, כדי שניתן יהיה להודיע על מצבו הרפואי ו\או הנפשי (שכן, משרד הביטחון אינו מקבל דיווח על שוטרים שנפצעו במהלך עבודתם). זו העת לגלות שהגשת התביעה הינה תהליך מורכב שמצריך הסתייעות מצד מומחה בתחום. שכן, יהיה צורך להוכיח את היקף הפגיעה ואת הקשר שבינה לבין השירות הביטחוני. נהוג לפנות אל יואב אלמגור – עו"ד משרד הביטחון במקרים שכאלה, משום שהוא יכול לייעל את תהליך התביעה וללוות את השוטר מתחילת ההליך ועד רגע קבלת הפיצויים.

המשטרה בכוננות במהלך המחאה

כך תדעו אם אתם זכאים

חשוב לציין שיש מקרים מסוימים שמאפשרים הכרה כנכה. מדובר בשוטרים שחוו חבלת שירות שנגרמה בעקבות אחד מהמצבים הבאים:

– פעילות מבצעית

– אימון לקראת פעילות מבצעית

– אירוע שהאופי והנסיבות שלו ייחודיים לסוג השירות של השוטר

כידוע, מדריך זה מתמקד בפגיעה שאירעה במהלך הפגנות. לכן, נציין ששוטרים שחוו מחלת שירות יכולים להגיש את התביעה במידה ומדובר במחלה שאירעה בעקבות חשיפה לחומרים מסוכנים, הדבקות במחלות שנובעות מחשיפה לדם או נוזלי גוף ועוד.

 

זכאות להכרה כנכות בעקבות פוסט טראומה

לא ניתן להתעלם מההפרעה הנפוצה שמוכרת לשוטרים רבים שלקחו חלק בהפגנות האחרונות. מדובר בתסמונת הפוסט טראומה שהתפרצה בעקבות לקיחת חלק בהפגנות (פינוי המפגינים, אבטחה ועוד). תרחיש זה נחשב כחבלה, ולכן ניתן להגיש תביעה בגינו נגד משרד הביטחון.

 

הגשת התביעה – איך זה עובד?

כאמור, הליך הגשת התביעה מצריך פנייה לעורך דין מוסמך שבקיא בתחום. זה יציג בפניכם את השלבים שצריך ליישם, כדי להיות מוכרים במשרד הביטחון. נציין שהשלב הראשון כולל הגשת כתב תביעה לאגף שיקום נכים. מסמך זה יתקבל אצל קצין התגמולים שבוחן את המקרה ובודק אם יש קשר בין התרחיש שאירע בהפגנה לבין הפגיעה שחווה השוטר. במידה ויימצא קשר סיבתי, התביעה תעבור הלאה. השלב השני כולל הגעה לוועדה רפואית שבוחנת את התביעה וקובעת את אחוזי הנכות שמגיעים לתובע. זאת בהתאם להיקף הפגיעה והאופן שבו היא משפיעה על חיי היום יום של התובע. זו העת לגלות שעליכם לשאוף לקבלת אחוזי נכות גבוהים, משום שאלה יקנו לכם פיצויים גבוהים.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן להגיש תביעה

שוטר שנפצע במהלך הפגנות, צריך לפנות לעורך דין מוסמך שיגיש עמו תביעה למשרד הביטחון. שכן, זהו הגוף שאחראי על מסירת פיצויים לשוטרים שנפגעו במהלך עבודתם. כעת אתם מכירים במידע נחוץ זה, כך שתצטרכו רק לפנות לעורך דין שיש לו ניסיון בהגשת תביעות עבור שוטרים שלקחו חלק בהפגנות. נאחל שתבצעו בחירה נכונה שתוביל לקבלת פיצויים גבוהים.

מחאת רחוב