האם קיבלתם את כל הפיצויים שמגיעים לכם? בדקו

ניתן לקבל פיצויים בגין מגוון רחב של סיבות. בתביעות בשל נזקי רשלנות רפואית, הפיצויים ניתנים לפי נזקי גוף שנגרמו בגין הרשלנות המדוברת. רשלנות רפואית בישראל נוטה לעיתים להיות מושתקת מסיבות כאלה ואחרות, וביניהן קשר השתיקה בין רופאים בנושא זה.

במקרים רבים של תביעת רשלנות רפואית, גובה הפיצוי שניתן נמוך מזה המגיע לתובע. בכתבה זו נפרט מעט על רשלנות רפואית, על תביעות שמוגשות בגינה, ועל הדרכים לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם במקרה כזה.

 

רשלנות רפואית בישראל

רשלנות רפואית היא מקרה בו טיפול רפואי שניתן למטופל לא עומד בסטנדרטים של רפואה מערבית ומודרנית. ישנם מקרים של רשלנות רפואית שנגמרים בלי נזק משמעותי למזלם של כל הצדדים המעורבים, אך לעיתים יש מקרים בהם הרשלנות הרפואית גרמה לנזק משמעותי וארוך טווח אצל המטופל, ואז יש לפצות אותו על הנזק שנגרם לו.

 

איך נוכיח רשלנות רפואית?

בכדי להוכיח רשלנות רפואית שמובילה לפיצוי של התובע, יש להוכיח שהתקיימה רשלנות רפואית – שהטיפול שניתן למטופל לא עמד בסטנדרטים הראויים, שקיים אצל התובע נזק משמעותי וארוך טווח, ושיש קשר סיבתי בין שתי העובדות הקודמות.

בכדי לעשות זאת יש לקבל חוות דעת מטעם רופא מומחה שיפרט על הנזק ועל הסיבות שגרמו לו מנקודת מבט רפואית. בכל מקרה של הגשת תביעה בנושא של רשלנות רפואית, יש לצרף את חוות הדעת הזו שבכוחה להכריע את התביעה לכאן או לכאן.

 

מתי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

אם עברתם הליך רפואי כזה או אחר, או שקיבלתם טיפול רפואי, שגרמו לכם נזק – יש מקום לשקול הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. כמובן שיש צורך להוכיח כי הנזק הנגרם קרה כתוצאה מרשלנות של הגורם המטפל.

בכדי לעשות זאת יש להתייעץ עם מספר גורמי מקצוע בתחום המשפטי ובתחום הרפואי. תביעות נזקי רשלנות רפואית הן תחום התמחות שדורש הבנה בשני שדות שונים, הרפואה והמשפט. לכן כדאי למצוא לצורך הייצוג בתיקים אלו עורך דין בעל ניסיון רב שנים והתמחות בעבודה על תיקים של רשלנות רפואית.

 

איך לוודא שקיבלתי את מלוא הפיצוי המגיע לי?

גובה הפיצוי במקרה של רשלנות רפואית נקבע על פי חומרת הנזק שנגרמה למטופל. לכן במידה וכבר קיבלתם את האישור לכך שסבלתם ממקרה של רשלנות רפואית ונפסקו לכם פיצויים בגובה מסוים, אין הדבר אומר שקיבלתם את מלוא הפיצויים המגיעים לכם. אם במקרה חלה החמרה בבעיה שנגרמה לכם כתוצאה מהרשלנות, יש סיכוי שאתם זכאי לפיצויים נוספים.

 

פיצויים בגין רשלנות רפואית – סיכום

בכדי להוכיח רשלנות רפואית, יש צורך להוכיח רשלנות מצד הגורם המטפל, נזק למטופל וקשר ישיר בין שתי עובדות אלו. כדאי להגיש תביעה בגין רשלנות שכזאת אחרי התייעצות עם גורם מקצועי שיש לו ניסיון רב בתחום.

האם קיבלתם את כל הפיצויים שמגיעים לכם? בדקו