מקרים נפוצים של רשלנות רפואית וכיצד מומלץ לפעול?

במהלך טיפול שיניים, כשאישה יולדת את התינוק שלה, באמצע ניתוח ואפילו כשהרופא נדרש לאבחן את המצב הרפואי שלכם – באף אחד מהמקרים אנחנו לא מצפים לצאת עם נזק. למרות זאת, מקרים של רשלנות רפואית יכולים להסב בסופו של דבר נזק משמעותי למטופל. במאמר הבא נסקור מקרים נפוצים של רשלנות רפואית ונסביר כיצד מומלץ לפעול.

 

מהי רשלנות רפואית?

הבנה של הרשלנות הרפואית כמונח שמגיע מעולם המשפט תסייע לנו להבין כיצד מומלץ לפעול במקרים של רשלנות כזאת. רשלנות רפואית היא מצב בו אדם מסוים ניזוק באופן משמעותי כתוצאה מהליך רפואי כלשהו, עקב רשלנות מצד הגורמים המטפלים באותו הליך רפואי.

רשלנות מוגדרת כפעולה שאינה סבירה, שאינה בנורמות או שנעשית ללא אמצעי זהירות מקובלים. טיפול בתביעת רשלנות רפואית שהיא אחת הזכויות המשמעותיות של נפגע רשלנות רפואית, מאפשר השגת פיצויים משמעותיים.

 

רשלנות רפואית באבחון

אחד המקרים השכיחים ביותר של רשלנות רפואית הוא במהלך אבחון. אומנם במהלך האבחון לא צפוי נזק מידי למטופל, אך הנזק יבוא לידי ביטוי לאחר טווח זמן בינוני או ארוך. למשל, אבחון מאוחר, בו הרופא מאבחן את המחלה מאוחר מדי ממה שהיה אמור לאבחן. המקרה עשוי להיחשב למקרה של רשלנות רפואית, אם העיכוב באבחון התבצע בעקבות רשלנות של הרופא

 

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים להליכים רפואיים מורכבים יחסית. מדובר על טיפול רפואי הכולל חיתוך של רקמות ופעולות פולשניות נוספות. למרות שיש סיכונים מסוימים בביצוע הניתוח, זה לא הופך את ההליך הזה לכזה שחף מרשלנות. נזק עקב צוות לא מיומן, זיהום עקב אי חיטוי של חדר הניתוח או נזק בעקבות פעולות לא בטיחותיות אלו מקרי רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

גם טיפולי שיניים פשוטים במיוחד יכולים להפוך למקרים של רשלנות רפואית. עקירת שן שלא לצורך למשל, יכולה להסב נזק אסתטי למטופל. גם יישור שיניים על ידי רופא שאינו מתמחה בכך יכול להסב נזק.

 

רשלנות רפואית בלידה

לידה היא אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר בחייה של אישה. למרות זאת, רשלנות רפואית קורית גם במהלך הלידה. נזק משמעותי שנגרם לאיברים של האישה או לתינוק עצמו קורה לרוב בעקבות רשלנות של הצוות המיילד.

 

נזק אינו מעיד בהכרח על רשלנות

לפני שפועלים, חשוב להבין – לא כל נזק כתוצאה מהליך רפואי מעיד בהכרח על רשלנות. אם הרופא נקט בכל אמצעי הבטיחות האפשריים והוא נהג בצורה סבירה ולפי הנורמות המקצועיות, ייתכן שהטעות היא בלתי נמנעת.

 

פעולה מדויקת באמצעות עורך דין

החוק מקנה זכות לתביעת פיצויים למי שחווה אירוע של רשלנות רפואית. אם אירע לכם מקרה כזה, מומלץ לפעול מהר ולפנות אל עורך דין על מנת להגיש תביעה שתקנה לכם פיצויים מקסימליים, לפני שמתחילה תקופת ההתיישנות.

רשלנות רפואית