אובדן כושר עבודה נפשי, מה זה אומר?

המושג אובדן כושר עבודה מתקשר לרוב עם פציעות חמורות, תאונות עבודה או תאונות דרכים וגם מחלות שונות. למרות שמקובל לחשוב שאדם מאבד את כושר העבודה שלו עקב מצב פיזי, ישנם מצבים מסוימים בהם הדבר עלול לקרות בעקבות מצב נפשי כלשהו. במאמר הבא נבין מהו אובדן כושר עבודה נפשי.

 

אובדן כושר עבודה נפשי

היכולת לעבוד ולפרנס את המשפחה שלנו או את עצמנו היא אחת היכולות החשובות ביותר שיש לאזרחים שונים. לכן, כאשר כושר העבודה, כלומר אותה יכולת לעבוד ולפרנס נפגעת ונאבדת, המצב קשה מאוד מבחינה כלכלית. תביעות אובדן כושר עבודה מעניקות פיצויים שמסייעים בהתמודדות עם המצב הבעייתי.

אדם עשוי להגיע למצב כזה גם מבחינה נפשית. בעקבות מצב נפשי ירוד, הוא עשוי שלא להיות מסוגל בפועל לבצע את עבודתו, גם אם הוא בריא מבחינה גופנית לכך.

 

איך מתייחסות לכך חברות הביטוח?

כאשר אדם מסוים סובל מנזק גופני שאי אפשר לערער על היותו נזק שגורם לאובדן כושר עבודה, לחברות הביטוח אין יותר מדי מה לעשות. כאשר מדובר בנזק נפשי, חברות הביטוח לא ממהרות לקבל את טענותיו של המבוטח. באופן כללי, חברות הביטוח לא ממהרות לשלם בכזאת קלות, אך במקרים של נזק נפשי הן עשויות להערים קשיים רבים.

 

תביעה לקבלת קצבה

מלכתחילה, כדי לקבל קצבה עקב אובדן כושר עבודה, יש לתבוע את חברת הביטוח הרלוונטית. זו עשויה להיות חברה פרטית, בה עשיתם פוליסה פרטית, או החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם.

 

אובדן כושר עבודה כתוצאה ממחלת נפש

מחלת נפש יכולה לגרום לאובדן כושר עבודה. למרות שלעובד תהיה את היכולת הפיזית לבצע את עבודתו כביכול, המצב הנפשי שלו לא יאפשר לו לבצע אותה. מחלה כזאת יכולה לגרום למצב נפשי כל כך חמור, עד לכדי אובדן כושר עבודה.

 

מחלה או פציעה עם מצב נפשי ירוד

ישנם מקרים בהם המצב הנפשי נובע כתוצאה ממחלה או פציעה. עובד עשוי להיות חולה או פצוע ברמה של תגרום לו לאבד את כושר העבודה שלו, אך מצבו הנפשי עשוי להיפגע כתוצאה מאותן מגבלות חדשות, עד כדי כך שכושר העבודה שלו יפגע.

 

פעלו כמה שיותר מהר

אם אתם לא מצליחים לבצע את העבודה שלכם בעקבות מצב נפשי, ייתכן שמדובר באובדן כושר עבודה נפשי. מוטב לפעול כמה שיותר מהר לאבחון המצב שלכם ולהגשת תביעה, שכן לאחר שלוש שנים חלה תקופת התיישנות.

 

הסתייעו באנשי מקצוע

תביעת אובדן כושר עבודה נגד חברת ביטוח, במצב בו הסיבה לאובדן כושר העבודה הוא נזק נפשי, היא תביעה לא פשוטה בכלל. אתם זכאים להסתייע באנשי מקצוע. הדבר מומלץ, שכן באמצעות הידע והניסיון שלהם אתם יכולים להבטיח באופן סביר יותר את קבלת הפיצויים שלכם.

תביעות אובדן כושר