איך תובעים את משרד הביטחון בגין נכות נפשית

לא פעם קורים מקרים בהם חיילים אשר מסיימים את שירותם בצה"ל חווים מועקה רגשית אשר נובעת מחוויות שונות שחוו לאורך השירות. אותו קושי עלול במקרים רבים להתפתח לכדי פוסט טראומה. במקרים מסוג זה עומדת לזכותו של הנפגע האפשרות להגיש תביעה ובקשת פיצויים מול משרד הביטחון. כך תעשו זאת נכון.

 

אבחון חומרת הנכות

על מנת לקבל רושם מדויק על חומרת המגבלה אשר נוצרה כתוצאה מפוסט טראומה, משרד הביטחון מפנה את מגיש התביעה לוועדה רפואית המתמחה בענייני נכויות נפשיות. בכל הקשור אל נכות נפשית משרד הביטחון משקיע משאבים רבים לצורך הבנה מיטבית של סוג הנכות ושל כמות אחוזי הנכות שיש להעניק לאדם. זאת על מנת לוודא שזכויותיו של נכה לא ייפגעו ושאיש לא יופלה לרעה וייאלץ להתמודד עם הפוסט טראומה לבדו. הוועדה תקבל את כלל המסמכים שהגיש התובע, תעיין בהם לעומק ותציג בפניו את החלטותיה.

חייל פוסט טראומה

 

מתי נכון להגיש תביעה למשרד הביטחון?

מועד הגשת התביעה המומלץ ביותר הוא בסמוך לשחרור משירות. בין אם מדובר בסיום שירות סדיר או סיום שירות מילואים, מתום תקופת השירות המשוחרר רשאי להגיש את התביעה למערכת. התקופה שלאחר השירות היא הזמן הנוח ביותר לאיסוף מידע וממצאים אודות הנכות שאירעה במהלך השירות, כשהאדם פנוי יחסית לניהול התביעה וההליך, היות והוא עדיין לא שקוע בעיסוקיו האזרחיים.

 

היעזרות בעורך דין לענייני משרד הביטחון

לצורך הגשה מסודרת של תביעה מפורטת ומסודרת למשרד הביטחון, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון. הליך התביעה דורש איסוף מסמכים רפואיים וצבאיים רבים וניהול שיח עם גורמי צבא ומדינה, אשר עלולים להיות מסובכים ובלתי נגישים לאדם שלא מכיר את המערכת. עורך דין משרד הביטחון הוא בעל ניסיון בניהול תביעות אל מול גורמי מדינה, וידע לסייע לכם להיערך לביצוע ההליך במהירות ויעילות. בנוסף, ניהול הליך משפטי מסוג זה דורש היכרות עם הדינים המשפטיים וההליכים המקובלים, לכן ביצוע התביעה ללא ייעוץ הופך למסורבל הרבה יותר.

אִבחוּן

 

כיצד נבחר את עורך הדין המקצועי ביותר?

על מנת לוודא שהאדם אשר אחראי על ניהול התביעה שלנו אכן מקצועי מספיק לביצוע העבודה, חשוב לבחון מספר פרטים. ראשית, מספר שנות הניסיון של עורך הדיון הוא גורם מפתח המעיד על בקיאותו בהליך המשפטי. בנוסף, מומלץ לחפש על עורך הדין חוות דעת מאנשים שעבדו עמו קודם לכן ולשמוע על אופן תפקודו. קיימת חשיבות גבוהה גם לקשר האישי שלכם עם בעל המקצוע, היות והוא ייחשף לפרטים אישיים הנוגעים לעבר שלכם ולקשיים שאתם חווים.

 

סיכום

במידה וברצונכם להגיש תביעה למשרד הביטחון לצורך קבלת פיצויים עבור נכות נפשית, מומלץ להגיש את התביעה בסמוך למועד השחרור מהשירות שלכם. השלב המרכזי של התביעה יתנהל מול ועדה שתפקידה לאמוד את חומרת המגבלה ועל פי זה להעניק לכם את אחוזי הנכות המתאימים. על מנת לוודא כי התביעה אכן מתנהלת באופן שייטיב עימכם, יש להסתייע בעזרתו של עורך דין משרד ביטחון בעל ניסיון ומקצועיות בתחום.

עורך דין לחיילים