פטור ממס הכנסה – איך מוכיחים שאתם צריכים על פי החוק?

מס הכנסה הוא השם לתשלומי החובה של כל אזרח במדינה. כדי לחסוך את הבירוקרטיה הכרוכה בתשלום, כל שכיר משלם את תשלומי המס שלו כחלק מהמשכורת שלו. אמנם זהו יתרון בירוקרטי ברוב המקרים, אבל זה מעכב את אלו שזכאים לקבל פטור – כי לעיתים זה מסבך את היכולת שלהם לקבל החזרי מס או לא לשלם החזרי מס מראש. אז איך בכל זאת מוכיחים את הזכאות שלכם? הכל בכתבה הבאה.

 

אם יש לכם אחוזי נכות תוכלו להוכיח שאתם זכאים לפטור

המקרה הבסיסי ביותר בו אזרחים מקבלים פטור הוא נכות. אבל כדי לממש את הזכות הזו עליכם להשיג תעודה שמעידה על אחוזי הנכות שלכם ולפנות לרשויות המס כדי להשיג את הפטור. אבל זה הצעד הראשון – עליכם לברר אם מגיע לכם החזר רטרואקטיבי על תשלומי מס ששילמתם סתם.

אם אתם מרגישים אבודים כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתחום, או אפילו לשלם לו כדי שיעזור לכם לאורך הדרך. רוצים לדעת יותר על למי מגיע פטור ממס הכנסה? ממליצים לכם להתקשר לעורך דין מומחה.

 

אם עברתם תאונה קשה אתם זכאים לפטור

אם עברתם תאונת עבודה או כל תאונה אחרת, וכתוצאה מכך איבדתם את כושר העבודה באופן זמני או שהפכתם לנכים, אתם גם כן זכאים לפטור ממס הכנסה. מס הכנסה בחר לתת פטור לאזרחים שמתקשים יותר להרוויח את לחמם, בתור הטבה אנושית ומוסרית. כדאי לכם לברר את הנושא במידה ואתם או אחד הקרובים לכם עברות ואנה.

 

היעזרו בעורך דין כדי לקבל את שמגיע לכם

אנו נחזור על ההמלצה הזו כדי להבהיר שלא לחינם יש עורכי דין שיכולים לחסוך לכם עבודה קשה. הם מודיעם לאתגרים שיש בדרך להשגת פטור או החזר רטרואקטיבי. אמנם רשויות המיסים מעניקות פטור אך הן לא ששות לממש אותו בקלות ולכן הן מקשות על התהליך. בכדי לא לסבול מעוגמת נפש ולקבל את שמגיע לכם, אתם צריכים לעשות את זה נכון.

 

אל תתייאשו בדרך

טיפ נוסף שחשוב לנו לתת לכם הוא לא לוותר לפני שתשיגו את שמגיע לכם. אמנם הדרך תטמון בחובה אתגרים לא מעטים, אבל עליכם להיות חזקים ולא לוותר, גם אם השקעתם זמן רב בזה. הזמן שהשקעתם בעבודה שהכסף שקיבלתם ממנה שילמתם סתם למס הכנסה הוא גדול יותר, אז כדאי להשקיע עוד קצת כסף.

 

לסיכום

השלב הראשון בהוכחת הפטור שלכם הוא לפנות לרשויות המס ולהשיג תעודת נכות או תעודה אחרת שבגינה יש לכם פטור. אם תיתקלו בקושי או בעיכובים כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין מומחה לתחום. אנו סומכים עליכם שלא תתייאשו בדרך חרף הקשיים, כי היעד יהיה משתלם ביותר וכדאי להתאמץ עבורו.

פטור ממס הכנסה