פיצויי תאונות דרכים – איך מחשבים

תאונות דרכים הפכו לצערנו לתופעה שכיחה למדי בכבישים, כשפעמים רבות, הן מותירות אחריהן נפגעים רבים. במקרים של נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים, ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים בהתאם. במאמר זה נבהיר איך בדיוק מחשבים את גובה הפיצויים בגין תאונת דרכים

 

פיצויים בגין תאונת דרכים – הגדרת החוק

תאונות הדרכים, שהפכו לצערנו לתופעה שכיחה למדי, הביאו את המחוקק לחוקק את חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים), הקובע כי בשונה מדיני הנזיקין, בהם הנפגע נדרש להוכיח את יסוד הרשלנות של הנתבע, בפגיעה כתוצאה מתאונת דרכים, עומדת לנפגע הזכות המוחלטת לקבל פיצויים.

 

את מי ניתן לתבוע במסגרת פציעה עקב תאונת דרכים?

במידה ונגרמו לכם פציעות שונות בעקבות תאונת דרכים, הרי שעומדת בפניכם האפשרות לתבוע את חברת הביטוח (במסגרת פוליסת ביטוח חובה) ו/או את המוסד לביטוח לאומי, במקרים בהם הפגיעה בתאונת הדרכים גרמה לפגיעה בכושר ההשתכרות ו/או התרחשה במהלך העבודה. אך כיצד ניתן לחשב את גובה פיצויי תאונת דרכים?

 

חישוב פיצויי תאונת דרכים

פיצויי תאונת דרכים נקבעים בהתאם למהות הנזק ומידת השפעתו על שגרת חייו של הנפטר. בכדי לקבוע את גובה הפיצויים, מקובל להבחין בשני ראשי נזק עיקריים:

 

ראשי נזק ממוניים

תחת קטגוריה זו, יילקחו בחשבון פרמטרים דוגמת פגיעה בכושר ההשתכרות, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, התאמת דיור, עזרה שהנפגע נדרש אליה לביצוע פעולות שגרתיות ויום יומיות ועוד.

 

ראשי נזק לא ממוניים

מלבד הנזקים הממוניים, פיצויי תאונת דרכים מתחשבים גם בפרמטרים לא ממוניים, דוגמת כאב, סבל ועוגמת נפש. על מנת לכמת למספרים נתונים אלו, בית המשפט ייקח בחשבון את אחוזי הנכות וגיל התובע.

 

כיצד ניתן למקסם את סך הפיצויים בעקבות תאונת דרכים?

תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים, היא הליך בירוקרטי בעיקרו, ובכדי לייעל את התהליך ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם, חשוב להיערך אל התביעה בהתאם. כך, חשוב ומומלץ לתעד את זירת האירוע, לשמור על כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ואף לפנות לקבלת חוות דעת רפואית מקצועית.

 

כיצד ניתן לדעת מה גובה הפיצויים המגיעים לי?

כפי שניתן להבין, חישוב גובה הפיצויים בגין תאונת דרכים מורכב ממספר פרמטרים שונים ובכדי להבין מהם הסכומים המדויקים שניתן לדרוש, חשוב ומומלץ להיעזר בגורם מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד נזיקין, אשר בנוסף על אופן החישוב, יעניק לכם שירות וליווי מקצועי, עד למיצוי מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

כפי שראינו, פיצויים בגין תאונת דרכים נקבעים בהתאם לשני ראשי נזק עיקריים: ראשי נזק ממוניים וראשי נזק לא ממוניים, כאשר אחוזי הנכות וגילו של התובע מהווים פרמטרים עיקריים בקביעת סך הפיצויים. בכדי למקסם את גובה הפיצויים ולוודא בדיוק את סך הפיצויים שתוכלו לדרוש, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד מומחה ובעל ניסיון בתחום.

פיצויי תאונת דרכים