יש לכם קייס להגשת תביעה – אל מי צריך לפנות?

בדרך כלל בחיי היום יום שלנו אנחנו לא פוגשים את בית המשפט ואין לנו צורך לפנות אליו. אבל לעיתים, בעיקר במקרים שנגרם לנו עוול, יש צורך לפנות לבית המשפט לשם קבלת פיצויים על הנזק שנגרם בשל העוול שנעשה. בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את תחום תביעות הנזיקין ומתי מגישים אותן? 

 

תביעות אזרחיות לפי חוק הנזיקין

בישראל החוק שמסדיר את תחום הנזיקין הוא חוק שחוקק בשנת 1968. לפי חוק זה ניתן לתבוע נזיקין בתביעה אזרחית במקרה שבוצעה עוולה כלפי התובע שגרמה לנזק. עוולה מוגדרת כפעולה מכוונת או כרשלנות שגרמה לנזק. בתוך עילות התביעה ישנן עילות כמו תקיפה, כליאת שווא ורשלנות רפואית.

בכל מקרה שבו נגרם נזק כתוצאה מעוולה אזרחית, יש אפשרות לתבוע את עושה העוול בתביעת נזיקין. אם יש לכם צורך בעורך דין לתביעת רשלנות רפואית, עו"ד דוד פייל ישמח לעמוד לשירותכם ולהשיג לכם את הפיצויים המגיעים לכם.

 

גובה הפיצויים בתביעה והאם כדאי להגיש אותה?

אחד הדברים שאפשר לעשות לפני שמחליטים על הגשת תביעת נזיקין, הוא לבדוק את גובה הפיצויים שסביר שייפסקו בתיק במקרה ותזכו בו. סכום פיצויים קטן מדי לא יהיה שווה את הטרחה שבהגשת תביעת נזיקין מלאה. כמו כן לעיתים במקרה של תביעה בסכום נמוך, ניתן להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. בבית משפט זה אין צורך ואפילו אסור להיות מיוצגים על ידי עורך דין.

 

פנייה לעורך דין המתמחה בתחום התביעה

במידה והחלטתם שכדאי לכם להתחיל את ההליך של תביעה אזרחית, כדאי לכם לפנות לעורך דין שהתמחה בתחום שבו אתם מגישים את התביעה. עורכי דין בדרך כלל מתמחים בתחום מסוים ונעשים מומחים ומקצועיים בו ככל האפשר.

לכן עורך דין לתביעה של רשלנות רפואית לא יגיש תביעה בגין מאסר שווא, ועורך דין שהתמחה בתביעות אזרחיות על עוולה של רשלנות מעסיקים לא יתבע תביעת נזיקין במקרה של הטרדה מינית.

 

עלות שכרו של עורך הדין המומחה

עלות שכרו של עורך הדין תלויה בגורמים רבים כמו ותק במקצוע, הקושי בתיק, סוג ההתמחות ועוד גורמים רבים ושונים. מקובל בתחום התביעות האלה, ששכר עורך הדין יהיה אחוז מכלל הסכום שבו זכה התובע בתביעה. בדרך כלל ישנו גם תשלום מינימלי, שמשולם לעורך דין במקרה של הפסד בתביעה.

 

הגשת תביעת נזיקין – צעד אחרי צעד

לפני הגשת תביעת נזיקין, חשוב להבין ולבדוק האם התביעה תהיה שווה את הפיצויים שתקבלו בגינה. במידה והחלטתם להגיש תביעת נזיקין, כדאי לפנות לעורך דין שיש לו התמחות בתחום של תביעת הנזיקין שרלוונטי למקרה שלכם. עלות השכר של עורך דין בתביעת נזיקין היא בדרך כלל אחוז מכלל הסכום שהוא קיבל כפיצוי בתביעת הנזיקין אותה הגיש.

עו"ד דוד פייל